I Venstre glæder vi os over, at der er fokus på fornyelse af området med nye kulturelle faciliteter. Kulturstationen gør en kæmpe indsats sammen med Frivilligcenteret, som skal kunne huses i det nye kulturhus sammen med mange andre aktiviteter som bibliotek og evt. dagcenter. Bygningshøjde og afstand skal tilpasses bymidtens nuværende bygninger. Enebærhaven er i

4 etager, og det vil være Venstres forslag til maksimum højde. Vi skal ikke have højhuse i Humlebæk Bymidte.

Humlebæk Syd

Bakkerne mellem Humlebæk og Daugløkke skal bevares som natur. Venstre vil udvikle området til vild natur, hvor køer eller får skal græsse, så det ikke bliver til skov.

Forureningsfri kunstgræsbane

Da kunstgræsbanen i Humlebæk skulle udskiftes, krævede Venstre, at der blev renset op efter de knuste bildæk fulde af tungmetaller, som lå under den gamle bane. Vi k ryddet helt op og på den måde forhindret fremtidig forurening.

Sport og kultur

Venstre ønsker at understøtte et aktivt sportsliv og kulturliv i Humlebæk. Vi støtter bade- og sauna- faciliteter på Bjerre Strand. Foreningshuset i Sletten skal bevares. Parkeringspladsen ved Louisiana skal etableres hurtigst muligt efter de fornødne tilladelser.